Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vesnice

The Village

Dny klidu jsou pryč... Nový thriller M. Night Shyamalana, režiséra filmů Šestý smysl nebo Znamení

thriller, 108 min, Dolby Stereo, české titulky, do 12 let nevhodný

Režie: M. Night Shyamalan

Hrají: Joaquin Phoenix, William Hurt, Sigourney Weaver, Adrien Brody, Jane Gilchrist, Judy Greer, Cherry Jones, Gordon Currie, Jayne Atkinson

Česká premiéra: 30. 9. 2004


Popis:
Na první pohled působí tato vesnice jako krásné a klidné místo. Její obyvatelé žijí harmonickým životem v téměř idylickém prostředí. Úzce spjatou komunitu však neustále pronásleduje strach ze záhadných příšer, které přebývají v okolních lesích – strach natolik silný a skličující, že se hranice vesnice nikdo neodváží překročit.

Když ale svéhlavý a odhodlaný Lucius Hunt (JOAQUIN PHOENIX) neodolá svodům neznámého prostředí a navzdory varování ze strany vůdce vesnice Edwarda Walkera (WILLIAM HURT) i své matky Alice (SIGOURNEY WEAVER) se do tajemného lesa vydá, začíná hrozit nebezpečí, že jeho odvážný čin navždy změní budoucnost celé vesnice.Obrazek

O FILMU


Režisér M. Night Shyamalan, který je považován za jednoho z největších filmových průkopníkůsoučasné doby, v minulosti oslovil publikum se strhujícími snímky Šestý smysl, Vyvolený a Znamení. Nyní se vrací na plátna kin se svým novým filmem Vesnice, jehož hlavní téma pojednává o tom, jaký dopad může mít pocit strachu z neznámého na život v uzavřené komunitě.


Strach nelze ignorovat. Prožíváme jej každý den. Můžeme se bát příšer z temných lesů nebo útrob našímoderní společnosti, máme obavy o bezpečí našich dětí, které se nás zmocní v okamžiku, kdy naše ratolesti překročí práh a jdou do školy. Strach nás obklopuje každý den při sledování televizních zpráv o únosech dětí, válečných obětech nebo terorismu. Je pravdivé tvrzení Franklina D. Roosevelta, že "Jediná věc, které bychom se měli bát, je strach"? Nebo nám společnost dokazuje opak?


V tomto filmu se starší obyvatelé vesnice rozhodli žít s ostatními lidmi ve zcela izolované komunitě.Jsou odříznuti od světa, ale jejich strach ze stvůr a ostatních nebezpečí, která mohou číhat za hranicemi osady, jim dává důvod zůstat v bezpečí společně se svými blízkými.


V obdobích krize může být komunita to, co nám pomáhá strachu vzdorovat. "Vesnice se až tak moc nelišíod soudobých společenství," říká producent filmu Sam Mercer. "Když člověka ovládne strach, obrací se na ostatní a hledá u nich podporu. To, co komunitě jako celku dodává její sílu, je právě onen pocit sounáležitosti."


Samotná tvorba příběhu byla pro M. Night Shyamalana vždycky nejdůležitější složkou filmařsképrofese. Ví, že filmové publikum touží po opravdové výzvě, a rád jim netradiční zážitek zprostředkovává pomocí až znepokojujícího napětí. Daří se mu upoutat pozornost diváka tím, že jej udržuje v nejistotě a odhaluje důležitá fakta, až když přijde ten správný okamžik.


"Vesnice se od mých předcházejících filmů liší," říká Shyamalan. "Je to tím, že se jakofilmař vyvíjím a stávám se dospělejším. Chtěl jsem napsat příběh o nevinnosti. Vesnice se odehrává na konci 19. století, tedy v době po občanské válce a před industrializací, kdy byl život docela prostý. Tehdy to nebylo jen o penězích a hamižnosti. Lidé mluvili bez sarkasmů a v jejich hlasech bylo cítit upřímnost."


"Kombinace romantických prvků a nadpřirozených témat, která diváci znají už z mých předchozích filmů,pro mě byla něčím novým. Tento film pojednává o tom, co může dokázat síla lásky a jaké nesnáze lze s její pomocí překonat," vysvětluje režisér.


Před začátkem natáčení dává Shyamalan promyšlené vizuální stránce filmu částečně reálnou podobu aspolu s autorem storyboardů Brickem Masonem převádí své vize do kreseb. Tímto procesem většinou stráví několik měsíců, během kterých schématicky znázorňují každou scénu filmu. Drtivá většina podobných příprav probíhala v Shyamalanově pracovně v Pensylvánii.


Shyamalanův styl vyprávění si oblíbili diváci po celém světě. Kouzlo jeho příběhůmožná pramení z toho, že je sám velkým filmovým fanouškem a často vášnivě hovoří o tom, jak viděl některý film poprvé a popisuje své tehdejší nadšení. Ve filmu Vesnice pokračuje v tradici příběhů, které se od ostatních liší a honí se divákům hlavou ještě dlouho poté, co se v kině rozsvítí světla.


"Lidé mohou v jeho filmech a postavách najít sami sebe, a to je činí natolik přístupnými. Přestože seVesnice odehrává v roce 1897, pojednává o univerzálních tématech jako láska nebo strach, která jsou aktuální i dnes," dodává Mercer.


Příprava herců

V průběhu příprav na natáčení podstoupili hlavní herci zvláštní výcvik, který jim pomohl vžít se do rolívenkovských lidí z konce 19. století a naučit se vše, co bylo tehdy nutné k přežití. Při výběru hlavních představitelů byl Shyamalan nekompromisní - pokud chtěli ve filmu hrát, museli souhlasit s tím, že se třítýdenní přípravy zúčastní.


Herci společně navštívili funkční historické farmy v Pensylvánii a vyzkoušeli si vše od stahování zvířatz kůže a jejího vydělávání přes výrobu svíček, kovářské práce a sekání dřeva až po tlučení másla a stříhání ovcí. Sigourney Weaver se údajně natolik zalíbilo orání, že si jej podomácku přejmenovala na "surfování na hlíně".


Během této hloubkové exkurze do minulosti, kterou všichni absolvovali již v historických kostýmech, seherci museli spokojit se společným noclehem v dřevěných chatkách v odlehlé venkovské osadě, která v současné době slouží jako tábor amerických skautek. Přípravný proces nepostrádal ani sebemenší detail - dokonce i jídlo bylo připravováno a podáváno v rodinném stylu. Kuchař každý den vylosoval z klobouku jména dvou herců a ti pak museli pomáhat s přípravou jídla pro celou skupinu. Každý z herců se na chodu vesnice nějakým způsobem podílel.


Účelem přípravy však nebylo pouze osvojení si fyzických úkonů, ale také pochopení struktury sociálníchvazeb uvnitř úzce spjaté a zcela izolované komunity - Shyamalan potřeboval, aby si herci vyzkoušeli na vlastní kůži, jaké takové soužití je. "Nezáleží na tom, jak nezávislí na ostatních jsme nebo jak nezávisle se cítíme. Lidé potřebují společnost a pocit, že někam patří. Všichni toužíme být součástí nějakého většího celku," říká režisér.


Herci si vyslechli několik přednášek od lidí, kteří v uzavřených komunitách strávili velkou část života,a také konzultovali s psychologem téma posttraumatického stresu, který někdy provází násilné činy. O své znalosti se s herci podělil také specialista na "utopická společenství" z univerzity v Princetonu.


"Během příprav se chování herců začalo přirozeným způsobem blížit povahám jejich filmových postav. Joaquin se stal po vzoru Lucia tak trochu samotářem, Adrien začal být stejně jako Noah více frenetický a William, který hraje vůdce vesnice Edwarda Walkera, ostatním radil a stal se vůdčí osobností," říká producent Sam Mercer.


"Tito prvotřídní herci byli najednou vydáni napospas přírodním živlům. Nebyl zde žádný pětihvězdičkovýhotel, kam by mohli utéct. Každodenní problémy se posunuly do úplně jiné roviny - když byla hercům zima, museli si sami rozdělat oheň. Night absolvoval tuto fázi společně s nimi a pomáhal jim vžít se do jejich rolí," dodává spoluproducent Jose Rodriguez. "Toto prostředí nám umožnilo zjistit, kým sami jsme, aniž bychom byli jakkoliv posuzováni okolním světem. Myslím, že to bylo za posledních několik let poprvé, co jsem se kompletně oprostil od svého mobilního telefonu a každodenních starostí a zároveň byl obklopen lidmi, kteří se snažili o totéž," říká herec Adrien Brody.


Výstavba vesnice

Do začátku natáčení zbývá pouhý týden a herci stojí uprostřed působivé vesnice z roku 1897, kterou sizatím pouze představovali při čtení scénáře. Po dvou a půl měsících nezdolného úsilí talentovaných filmových výtvarníků a řemeslníků se fantazie stala realitou. Shyamalan se vžívá do role průvodce a vysvětluje hercům podstatu jednotlivých budov. S nadšením popisuje, kde se budou odehrávat které scény.


Postavit osadu, ve které by mohl Shyamalan přivést svůj příběh k životu, nebylo jednoduché. Namalebné vesničce z 19. století, umístěné uprostřed krásného údolí, pracoval tým řemeslníků přes dva měsíce. Vesnice sestává z celkem dvaceti staveb, mezi než patří modlitebna, škola, pekárna, kovárna, stodola s hospodářskými zvířaty, skleník, hřbitov, strážní věže a samozřejmě také domovy všech jejích obyvatel. Přestože stavba probíhala v extrémních teplotních podmínkách a tým konstruktérů ztratil celý týden díky velkému hurikánu, nakonec se jim přece jen podařilo všechny budovy včas dokončit.


Stavět tyto budovy z konce 19. století způsobem, jakým by jejich konstrukce probíhala tehdy, by bylovelmi časově náročné. Hlavní výtvarníci Tom Foden a Michael Manson proto museli použít filmovou magii, která jim umožnila dobu výstavby zkrátit a zároveň budovám nijak neubrat na historické věrnosti. "Night byl velmi otevřený a poskytl nám velkou kreativní volnost. Byla to jedna z mála příležitostí, kdy jsme mohli ve větší míře použít svou vlastní fantazii," pochvaluje si režisérův přístup Foden.


Spousta obydlí působí dojmem, že byly postaveny pomocí skutečných kamenů. Ve skutečnosti však výtvarnícipoužili jako předlohu několik historických budov, jejichž stěny otiskli do forem a poté zreplikovali pomocí sádry. Nakonec falešné stěny vybarvili různými přírodními barvami, aby vytvořili iluzi přirozené odlišnosti v odstínech jednotlivých kamenů. Výsledek byl natolik dokonalý, že bylo i při bližším pohledu těžké poznat, zda se jedná o skutečné kameny nebo nikoliv.


Interiéry některých budov byly velice těsné, což mohlo představovat problém při samotném natáčení.Výtvarníci proto udělali stěny tak, aby je bylo možné kdykoliv odstranit a pak vrátit na své místo, díky čemuž mohl Shyamalan s kameramanem Rogerem Deakinsem natočit všechny komplikované úhly přesně tak, jak potřebovali.


Většina budov ve vesnici je plnohodnotnými stavbami s pevnými podlahami, komíny a dveřmi. Vzhledem k tomu, že v 19. století neexistovaly žádné moderní stavební technologie, střechy nemohly být tak dokonale rovné jako dnes. K mírnému zděšení stavitelů proto musely být nalomeny některé středové trámy, aby střechy vypadaly mírně pokřivené.


"Když jsem vesnici poprvé uviděla na vlastní oči, dokázala jsem si představit, že bych v ní strávilazbytek života. Úplně mě zamrazilo v zádech, protože to vypadalo jako nebe na zemi - andělské, klidné místo plné světla. Přála bych si, abychom zde mohli žít pořád," říká Sigourney Weaver.


Všechny detaily prostředí musely odpovídat historickému pozadí příběhu. Dokonce i pečivo a ostatní jídlobylo vyráběno metodami, které byly používány v tehdejší době. V tomto směru byla filmařům nápomocna blízká pekárna se specializací na historické způsoby výroby jídla.


Funkční replika vesnice samozřejmě potřebovala ke svému chodu elektřinu a vodu. Všechny kabely,generátory, elektrické zásuvky, vodní kohoutky a další "moderní vymoženosti" však musely být důmyslně skryty nebo vedeny pod zemí.


Kostýmy

V roce 1897 trvalo pět dní, než se podařilo na kolovrátek natočit tolik lnu, aby stačil na výrobu jednékošile. Tuto činnost většinou prováděly ženy a děti, zatímco muži měli na starost tkaní na tkalcovském stavu. Tkalci nemohli vykonávat žádné jiné namáhavé práce, protože jejich ruce musely zůstat jemné a hladké. Podobné reálie musela při vymýšlení dobového oblečení zohlednit autorka kostýmů Ann Roth, která je držitelkou Oscara za práci na filmu Anglický pacient.


"Chtěla jsem, aby oblečení lidí z vesnice nebylo nijak zvlášť oslnivé, a to v žádném případě nemyslímzle. Kostýmy zkrátka musely působit dojmem, že si je lidé vyrobili sami. Neměli přístup k žádným ozdobným krajkám nebo evropským tkaninám," říká Roth. Ve svých rozhovorech se Shyamalanem se shodli, že veškeré ošacení by mělo být zhotoveno výhradně z materiálů dostupných přímo ve vesnici (len, vlna) a bavlny, která byla do vesnice přinesena zakládajícími obyvateli.


"Lidé z vesnice nebyli ve výrobě oblečení příliš zruční - nechtěla jsem, aby jejich oblečení vypadalojako vrchol krejčovského umění. Jsou to lidé, kteří žijí na venkově a pracují na farmách. Jejich oblečení proto muselo odrážet izolovaný a náročný životní styl," říká Roth.


Oddělení kostýmů muselo pracovat pouze s těmi typy přírodních barviv, které bylo možné získat z rostlin uvnitř vesnice, proto použité paletě dominují červenohnědé, béžové a zelené odstíny. Všechny barvy byly nevýrazné - s výjimkou oblečení Ivy Walker (Bryce Dallas Howard). Šaty Ivy zářily výraznou modrou a indigovou barvou, aby zdůraznily její výjimečnou osobnost.


O TVŮRCÍCH

Obrazek

JOAQUIN PHOENIX (Lucius Hunt) se poprvé objevil na plátně v roce 1986, kdy si zahrálve filmu Vesmírný tábor. O rok později následoval snímek Russkies, který byl pro změnu filmovým debutem jeho sestry Summer, a v roce 1989 se pak objevil v roli syna Dianne Weist ve filmu Rona Howarda Rodičovstí. Po šestileté pauze se vrátil na plátno ve filmu Gus Van Santa Zemřít pro a za svůj mimořádný herecký výkon si vysloužil pozornost kritiků. Následovaly filmy Rande, U-Turn, Poprava, Není úniku a 8 MM. V roce 2000 se pak objevil hned ve třechvelmi odlišných filmech. Největšího úspěchu dosáhnul díky roli v historickém akčním dramatu Ridleyho Scotta Gladiátor, které mu přineslo nejen ocenění National Board of Review Award, The Broadcast Film Critics Award a Blockbuster Award, ale také nominace na Oscara a Zlatý glóbus. Kromě něj obsadil role také ve filmech Temná zákoutí a Quills - Perem markýze de Sade. V roce 2002 si zahrál s Melem Gibsonem ve sci-fi thrilleru M. Night Shyamalana Znamení a propůjčil hlas postavě Kenaie v animovaném filmu z produkce studia Disney Medvědí bratři. Mezi jeho nadcházející filmy patří akční drama Ladder 49 a hraný hudební dokument Walk The Line, ve kterém se představí v rolilegendárního Johnnyho Cashe. Phoenix má na kontě také snímky Ukradni co můžeš a It's All About Love.

Obrazek

Pro BRYCE DALLAS HOWARD (Ivy Walker) je role ve filmu Vesnice celovečerním debutem. Nedávnodokončila práci na filmu Larse von Triera Mandelay, který je pokračováním jeho předchozího snímku Dogville. V tomto dramatu ztvární roli Grace. Kromě ní si ve filmu zahráli takové hvězdy jakoLauren Bacall, Chloe Sevigny, Danny Glover nebo Jeremy Davies. Svou profesionální kariéru začala jako divadelní herečka.

Obrazek

ADRIEN BRODY (Noah Percy) se díky Oscarovi za herecký výkon ve filmu RomanaPolanskiho Pianista stal nejmladším hercem, který kdy získal Cenu Akademie v kategorii nejlepší herec. Jeho role Wladyslawa Szpilmana mu přinesla také nominaci na Zlatý glóbus a ceny SAG a BAFTA. Mezi jeho další trofeje patří francouzský César a ceny od Bostonských filmových kritiků a Národní asociace fimových kritiků. V první polovině tohoto roku si Brody zahrál v připravovaném filmu Johna Mayburyho The Jacket a na podzim jej čeká role v remaku klasického filmu King Kong Petera Jacksona. Do povědomí filmového publika se dostal poprvé díky roli ve filmu Stevena Soderbergha King of the Hill a za herecké výkony v hororovém akčním filmu Spikea Lee Krvavé léto a dramatu Barryho Levinsona Nespoutaná volnost si získal pozornost kritiků. Zahrál si také ve filmech Harrisonovy květy, Detektiv, Aféra s náhrdelníkem, Chléb a růže, Tenká červená linie, The Last Time I Committed Suicide a Ten Benny. Brody se narodil a vyrostl v New Yorku, kde později vystudoval střední školu zaměřenou na herectví a následně i Americkou akademii dramatických umění.


WILLIAM HURT (Edward Walker) byl v začátcích své kariéry divadelním hercem a celkemse objevil ve více než 50 hrách, přičemž za inscenaci Hurlyburly byl nominován na cenu Tony a hra My Life mu přinesla cenu Obie v kategorii nejlepší herec. Nedávno dokončil práci na filmu z produkce televize Hallmark Frankenstein, který bude uveden na podzim. Kromě něj si letos zahrál také v nezávislém snímku Blue Butterfly. Jeho celovečerním debutem se stal v roce 1980 snímek Změna stavu. Za herecké výkony ve filmech Vysíláme zprávy a Bohem zapomenuté děti byl nominován na Oscara, kterého mu však (spolu s cenou Britské akademie a ocenění na festivalu v Cannes) přineslo teprve drama Polibek pavoučí ženy. Mezi jeho další filmy patří mimo jiné V žáru vášně, The Big Chill, Očitý svědek, Park Gorkého, Alice, Miluji tě k smrti, The Accidental Tourist, The Doctor, The Plague, Trial by Jury, Second Best, Sluneční jas, The Simian Line, Smoke, Confidences a un Inconnu, Jana Eyrová, Michael, Smrtihlav, The Proposition, The Big Brass Ring a Jediná správná věc. V roce 2002 si zahrál ve filmu Tajemství nesmrtelných a krátce se objevil v thrilleru Ironie osudu se Samuelem L. Jacksonem. Představil se také v jedné z hlavních rolí seriálu Master Spy:The Robert Hanssen Story pro CBS. O rok dříve si zahrál v nezávislém snímku Vzácní ptáci a objevil se ve vedlejší roli sci-fi dramatu Stevena Spielberga A.I.: Umělá inteligence.

Obrazek

Filmovým debutem SIGOURNEY WEAVER (Alice Hunt) byl v roce 1979 velmi úspěšný sci-fi horor RidleyhoScotta Vetřelec. Roli Ripleyové obsadila i v jeho pokračováních Vetřelci (1986, režie James Cameron), Vetřelec 3 (1992, David Fincher) a Vetřelec: Vzkříšení (1997, Jean-Pierre Jeunet). Za svůj výkon v druhém pokračování byla nominována na Oscara v kategorii nejlepší herečka. Kromě neohrožené bojovnice s vesmírnými monstry ztvárnila také spoustu dalších vážných i komediálních rolí ve filmech jako Krotitelé duchů, Rok nebezpečného života, Gorily v mlze, Podnikavá dívka (oba tyto filmy jí přinesly Zlatý glóbus a nominaci na Oscara) nebo Dave. V poslední době si zahrála v komedii Cucák, filmové adaptaci oblíbené dětské knihy Díry a filmovém zpracování divadelní hry Anne Nelson Chlapi, které stejně jako divadelní předlohu zrežíroval její manžel Jim Simpson. Mezi její další filmy patří Krotitelé duchů II, Smrt a dívka, Vraždy podle předlohy, Ledová bouře (cena BAFTA, nominace na Zlatý glóbus a cenu SAG), Mapa mého světa (nominace na Zlatý glóbus), Galaxy Quest, Před svatbou ne!, Transakce století, Půlměsíční ulice, Jedna nebo dvě ženy, Očitý svědek, 1492: Dobytí ráje, Jeffrey nebo Annie Hallová. Weaver má za sebou také úspěšnou divadelní kariéru a za roli ve hře Hurlyburly byla nominována na cenu Tony. Zahrála si také v televizním filmu Snow White: A Tale of Terror, který jí přinesl nominace na Emmy a cenu SAG.


BRENDAN GLEESON (August Nicholson) si zatím naposledy zahrál v historickém velkofilmuWolfganga Petersena Troja, dramatu Anthonyho Minghelly Návrat do Cold Mountain, hororu Dannyho Boyla 28 dní poté a dramatu Martina Scorseseho Gangy New Yorku. Brzy jej budeme moci vidět ve filmu In My Country, který je jeho třetím společným projektem s režisérem Johnem Boormanem, a snímku Ridleyho Scotta Kingdom of Heaven. V současné době natáčí film Harry Potter and the Goblet of Fire. Do jeho filmografie patří dále filmy Temný stín nad L.A., Agent z Panamy, A.I. Umělá inteligence, M:I-2, Statečné srdce nebo Byl jsem dole. Objevil se také v televizních snímcích The Treaty, Nezvaný a Únos. V roce 1998 se dočkal velkého uznání za roli irského mafiána Martina Cahilla ve filmu Johna Boormana Generál. Za tento herecký výkon obdržel ceny pro nejlepšího herce od Bostonské asociace filmových kritiků, Londýnských filmových kritiků a Irské fimové a televizní asociace. Svou hereckou kariéru začal jako divadelní herec v rodném Dublinu.


M. NIGHT SHYAMALAN (režie/scénář/produkce) dosáhl celosvětového úspěchu s napínavýmhororem Šestý smysl, který se zařadil mezi filmy s nejvyššími tržbami všech dob. Tento snímek byl nominován na 6 Oscarů a získal tři ceny People's Choice Award. S Brucem Willisem, který ztvárnil hlavní roli, se Shyamalan znovu sešel při natáčení filmu Vyvolený. Před dvěma lety oslavil další obrovský úspěch s tajemným sci-fi thrillerem Znamení, v jehož hlavních rolích se představili Mel Gibson a Joaquin Phoenix. Shyamalan začal s natáčením filmů v pouhých deseti letech. O šest let později měl na kontě již 45 krátkých filmů. V 17 letech se rozhodl, že i přes svůj výborný prospěch a možnost stipendií na několika prestižních lékařských fakultách půjde do New Yorku studovat film. Během studií napsal emocionální scénář k filmu Praying With Anger, pojednávající o mladém studentovi, který se v rámci výměnného programu vrací z USA zpět do Indie a stává se cizincem ve své vlastní zemi. V roce 1992 byl scénář zfilmován. Kromě scénáristy a režiséra zde Shyamalan zastal také roli producenta a herce. O rok později byl Americkým filmovým institutem film oceněn jako debut roku. V roce 1994 napsal Shyamalan scénář Labor of Love, který prodal společnosti 20th Century Fox. V červenci následujícího roku byl společností Columbia Pictures požádán, aby napsal filmovou adaptaci oblíbené dětské knížky E. B. Whitea Myšák Stuart Little. Jeho druhý film Úplně vzhůru z roku 1997 s Rosie O'Donnell, Denisem Learym, Danou Delaney a Robertem Loggia pojednává o blízkém vztahu mezi chlapcem z katolické školy a jeho praotcem. V současné době připravuje adaptaci knižního bestselleru Yanna Martela Life of Pi. Shyamalan založil vlastní produkční společnost Blinding Edge Pictures, která sídlí na předměstí Philadephie.


ROGER DEAKINS (kamera) je dvorním kameramanem bratří Coenových, se kterými natočiljiž osm filmů: Nesnesitelná krutost, Muž, který tam nebyl, Bratříčku, kde jsi?, Big Lebowski, Fargo, Záskok, Barton Fink a Lupiči paní domácí. Za film Bratříčku, kde jsi? byl nominován na ceny BAFTA, ASC a na Oscara, za Bartona Finka získal cenu od Národní asociace filmových kritiků a Fargo mu přineslo cenu od Newyorských a Losangeleských filmových kritiků a nominace na Oscara a cenu ASC. Velké úspěchy slavil také s filmy Vykoupení z věznice Shawshank (cena ASC, nominace na Oscara) a Kundun (Cena Newyorských a Bostonských filmových kritiků, ocenění od Národní asociace filmových kritiků, nominace na Oscara a cenu ASC). Než se začal věnovat kameramanské profesi, byl Deakins fotografem. Jeho spolupráce se spolužákem Michaelem Radfordem vedla k tomu, že se jako kameraman podílel na jeho třech filmech Another Time, Another Place, 1984 a White Mischief. Kromětoho má na kontě snímky Sid and Nancy, Bouřlivé srdce, Passion Fish, Tajemná zahrada, Mrtvý muž přichází, Odvaha pod palbou, Stav obležení, Čistá duše a Dům s vyhlídkou. Natočil také dokumentární filmy When the World Changed, Eritrea: Behind the Lines, Blue Suede Shoes a Van Morrison in Ireland.

Obrazek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář